Едно по-различно честване на Успение Богородично



Като вярващ човек почитам всички християнски празници. Един от най-големите е Успение Богородично, което се чества на 15 август. Богородица е майка-закрилница на всички нас. Тя винаги присъства в молитвите ми. Когато ми е трудно и имам проблем се моля на Бог и на Богородица. Те винаги откликват на молитвите ми. Не само на моите, а на всички наши молитви, стига да са от сърце.


Винаги съм знаела, че Света Богородица е моя закрилница. По-духовни от мен хора са ми казвали, че усещам по-силно тази помощ, защото съм родена между двете Богородици. Незнам дали е така, едно знам, че съм безкрайно благодарна на висшите сили, че винаги са с мен.


Днешният празник обаче за мен е малко по-специален. Днес моите родители се венчаха. Имах рядката възможност да присъствам на венчавката на родителите си. За мен беше силно и прекрасно преживяване. Тези двама човека са се оженили преди 33 години, сключвайки само граждански брак. Подобно на много свои връсници нямаха църковен брак. По време на социализма на венчавката не се е гледало с добро око, дори е имало моменти, в които е била забранявана. И как не- как е възможно да има по-велика система от тази на комунизма?!


Въпреки че изчакаха толкова време, все пак родителите ми се венчаха. Прекрасно е да видиш тези двама човека, създали семейство отдавна, да се врекат пред Бога. Ръка за ръка, въпреки изминалите години, въпреки трудностите. Да съхраниш любовта си, въпреки неизменните проблеми, да съумееш да приемеш другия такъв, какъвто е. Вярвам в силата на семейството. Когато си с точния човек, няма по-голяма сила и по-красиво нещо.


На прекрасния днешен ден, пожелавам на родителите си здраве и още дъги години да вървят ръка за ръка. А на всички вас желая Света Богородица да ви закриля!


Коментари