Моите малки ритуали за щастие


Живеем в много трудно и тегаво време. Време на свръхматериалност, на силен стрес, лош въздух, некачествена храна. Време, в което страхът, гневът, лицемерието и егоизмът взимат връх. Няма как в такова време да няма масови, ужасни болести, няма как хората да са спокойни и здрави, няма как да се избегнат трагедии от всякакво естество. Защото светът е обърнат надолу с главата, върви сам срещу себе си.

Ясно е, че колкото и да искаме да помогнем за по-доброто бъдеще на света и на Земята и колкото да искаме да променим нещата за себе си и другите, това няма как да стане с магическа пръчица. Предстои ни дълга и трудна работа. Има как обаче, в стресираното и забързано ежедневие да бъдем малко по-щастливи и по-леко да се справяме с проблемите. Всеки намира своя начин за това. Аз ще споделя няколко неща, които често практикувам и съм усетила благотворното им влияние. Малки неща, но пък понякога правят чудеса.


Сутрешно прекръстване

Първото нещо, което от години правя сутрин е да се прекръстя пред иконата. Прекръстването не е нещо, което просто ни е насадено от религията. Тук дори не говоря за нея. Прекръстването е жест, който отблокира блокирана енергия, жест, който неусетно внася в човека сигурност. Наскоро четох за изследване на руски физици, които установили, че след прочитане на молитва и прекръстване на вода, вредните бактерии в нея намалявали до 100 пъти. Нямам идея дали това е истинат, но прекръстването наистина за мен е важен и положителен жест.


Усмихвайте се често

Може да ви звучи банално, но всъщност е доста полезно. Дори в момента да не сте щастливи и нещо да ви мъчи, усмихнете се дори на сила. Прекарайте няколко минути усмихвайки се през определен интервал. Ще усетите благотворно действие. Това е така заради връзката на тялото с мозъка. Когато се усмихваме ние задействаме левия фронтален кортекс, това е тази област на мозъка, която регистрира чувството на щастие. Мимиката на усмивката изпраща сигнал до мозъка, че сте доволни и автоматично започва по-усилено производство на ендорфин-хормона на щастието. Обичам да се усмихвам и го правя често не само заради чувството на щастие, но и защото усмивката прави човека по-красив.


Благодарете

Както съм писала и в друга моя статия, благодарността е вълшебна. Дори да го направите веднъж на ден, пак е достатъчно. Благодарете на някой, който ви е помогнал, благодарете на Бог за това, което ви е дал, благодарете на себе си за нещо постигнато. Важното е да го направите, усещайки го, а не просто машинално. Когато благодаря, особено на Бог, насочвам вниманието си към слънчевия сплит и вдишвам дълбоко. Пробвайте! Усетихте ли как се разлива приятна вълна във вас? Когато благодарите, Вселената ви праща още блага.


Казвайте по-често „обичам те“

Други две думички, които носят много положителен заряд и които са във всекидневния ми речник. Хората рядко казват „обичам те“, някой не го смятат за важно, други смятат, че е някаква лигавщина, трети пък не си го позволяват заради егото. Тук е една от големите грешки на човечеството. Мислим си, че имаме много време, че едва ли не вечно ще живеем тук. Е да, ама не. Буда е казал: „Приблемът е, че мислиш, че имаш време“. Времето лети, нещата се променят. Затова не чакайте животът да мине, а правете каквото искате и смятате за правилно. И по-важното- не чакайте да минава времето, а казвайте на любимите си хора, че ги обичате. Нито е срамно, нито ще накърни егото ви. Но, ако го правите често, вие ще се чувствате по-щастливи и пълни с любов и радост, освен това ще направите щастливи и съответните хора. Какво по-хубаво!


Изработването на утвърждение

Някои казват, че утвърждението „Добре съм“ или „Всичко е наред“ и повтарянето им, помагат наистина да се почувстваш добре. Тук обаче аз не съм съвсем съгласна. Вероятно повтарянето на тези думи като грамофонна плоча има някакъв ефект, защото набиването им в съзнанието отключва механизмите, които наистина биха работили в твоя полза. Но първоизточникът на проблема остава вътре в теб. Затова аз за себе си съм открила, че е по-добре да си признаеш проблема, да го приемеш спокойно и да знаеш, че ще го превъзмогнеш. Затова предпочитам утвърждението: „Да, наистина ми е трудно в тази ситуация, но знам, че съм силна и ще я превъзмогна.“ Най-често при проблеми, тъга и душевна болка си казвам- „Бог ме обича, той е с мен и ще ми помогне да намеря верния път“, „Нищо не е постоянно и това ще мине, но ще ми даде нов опит“ и „Силна съм, ще се справя по един или друг начин“. Според мен няма конкретни утвръждения, които да пасват на всички хора. Всеки трябва да намери своите такива и да ги ползва често. Те наистина помагат, уверявам се в това всекидневно. Причината е много проста- нашите мисли и чувства създават нашия свят. Всеки има свое виждане за него и го усеща по различен начин. Утвържденията правят така, че ти да се чувстваш добре и щастлив в този свят.


Хапнете си от пустия шоколад

Ако ви се дояде много нещо, не се лишавайте само защото е калорично, а вие сте на поредната диета. Хапнете си, но малко. Нали знаете- дозата прави отровата. Щом ви се е дояло, значи имате нужда от него- позволете си го в малко количество. Това ще ви направи щастливи поне за известно време.

Животът ни е даден да се учим, но и да му се радваме. Не се наказвайте прекалено сурово. И далече не визирам само похапването!


Деси Боцева

Коментари