Никога не предавай себе си!


Най-голямото предателство, което може човек да извърши е предателството към самия себе си. Като несъвършени същества допускаме тази грешка често. А когато си дадем сметка за това, обикновено вече сме прекършени от компромиси.


Най-често предателството към самите нас се случва дори на подсъзнателно ниво. Водени от любов, добрина и съчувствие, ставаме жертва на егоизма на други хора. Без да си даваме сметка, загърбваме нашите усещания и чувства, за да угодим на друг човек или други хора. Често правим компромиси в името на мира. А в любовта и връзките това е най-често допусканата грешка. Дори не си даваме сметка, че мълчанието, компромисите, тихото душевно страдание в крайна сметка са пагубни за една връзка, без значение от нейното естество.

По-лошото обаче е, че това вътреличностно предателство е пагубно за самите нас. То ни разяжда с течение на времето, до момент, в който започваме да се чудим- какво стана, къде съм аз? Защо се чувствам така, къде сгреших? Невинаги отговорът идва ясно. Просто хората сме склонни да отминаваме нещата, които не са ни изгодни да ги мислим на момента, които изискват вътрешно усилие да се промени дадена ситуация. Натъпкваме тягосното чувство в най-крайното чекмедже на душата, с надеждата, че нещата ще се оправят сами, че и това ще мине.

А именно в един такъв момент трябва просто да кажем СТОП. Стоп на прекалените компромиси, стоп на мълчанието, стоп на горчивото преглъщане. Всеки един човек се ражда с правото да бъде щастлив и свободен. И никой не може да ви отнеме това право! Аз самата съм човек, склонен на много компромиси. Написаното до тук важи, колкото за всеки един от вас, толкова и за мен. С опита (обикновено горчив) и с годините се научих, че не друг, а аз трябва да се погрижа за себе си. Аз трябва да проявя любов и загриженост към себе си. Затова избирам да не извършвам предателство към мен самата. Избирам да съм свободна!

И още нещо- научете се да прощавате.. Не само на другите, но и на себе си. Чувството за вина е отрова, която ще ви разболее. Хората не сме съвършени, в избора ни няма добро или лошо...Всичко е опит, всеки избор ни учи на нещо. Важното е да обръщаме внимание и да сме осъзнати за всички тези неща, за да бъдем пълноценни личности!


Деси Боцева

Коментари